Toggle navigation
島根大学学術情報リポジトリ
日本語
TOP
島根大学定期刊行物
刊行中紀要一覧
Bulletin on Center for Research on School Education and Counseling, Shimane University
島根大学教育学部附属教育臨床総合研究センター
ISSN:1347-5088(in print)
ISSN:2434-4117(online)
Journal Top
23
( 2024-10 )
22
( 2023-10 )
21
( 2022-12 )
20
( 2021-08 )
19
( 2020-10 )
18
( 2019-09 )
17
( 2018-10-30 )
16
( 2017-08-31 )
15
( 2016-08-30 )
14
( 2015-03 )
13
( 2014-10 )
特別号
( 2014-02 )
12
( 2013-08-20 )
11
( 2012-07-10 )
10
( 2011-06-30 )
9
( 2010-06-30 )
8
( 2009-06-05 )
7
( 2008-08-30 )
6
( 2007-03-31 )
5
( 2006-03-31 )
4
( 2005-03-31 )
3
( 2004-03-31 )
2
( 2003-03-31 )
1
( 2002-03-31 )
number of downloads :
?
Use this link to cite this item :
https://ir.lib.shimane-u.ac.jp/53824
Top
>
Bulletin on Center for Research on School Education and Counseling, Shimane University
>
20
Bulletin on Center for Research on School Education and Counseling, Shimane University 20
2021-08 発行
教員養成課程における保護者対応学習プログラムの開発
Development of a Learning Program of Interacting with Parents in Preservice Teacher Education
NISHIO, Sayaka
Fukami, Toshitaka
File
教員養成課程における保護者対応学習プログラムの開発
4.14 MB
Description
保護者対応に対する悩みや負担感に学校現場が直面しているにもかかわらず, 保護者対応を学習する機会が教員養成課程の中で設けられていないという現状がある。本研究は, 教員養成課程の学生が保護者対応を学習するプログラムを開発・実施・評価し, 教員になる前段階で保護者対応を学習する機会を提供することの効果を検証することを目的とするものである。
実践の結果から, 本研究のプログラムの有効性が確認でき, 教員養成課程の学生に保護者対応について学ぶ機会を提供することの必要性が明らかとなった。
About This Article
DOI(SelfDOI)
10.24568/53824
教員養成課程における保護者対応学習プログラムの開発
4.14 MB
Other Article
表紙・奥付・裏表紙
PP.
A Report of Approaches on the “Basic Experience Area” in 2020
/
PP. 1 - 18
Teaching Practices of Counseling and Group Approach Program in “Experience Area of Clinical & Counseling Psychology (8) ― Research the effects of the program “My sense of Values”―
/
PP. 19 - 30
Method of Motor Activity for Infant with Developmental Coordination Disorder
/
PP. 31 - 48
Development of a Learning Program of Interacting with Parents in Preservice Teacher Education
/
PP. 49 - 62
The Model of Teaching Strategies of Writing in Elementary School English Language Classes
/
PP. 63 - 77
Practice of Foreign Language Education in Elementary school, making use of regional characteristics: in the case of World Day in Kakinoki
/
PP. 79 - 98
Considerations on the Development of Assessment Tasks to Foster Qualities and Abilities in Social Studies: A Comparison between Performance-based and HiTCH Assessment Tasks
/
PP. 99 - 113
A Comparative Study of Learning Process and Method in Science and the Period for Integrated Studies
/
PP. 115 - 123
A Practical Study on the Development of Teaching Material in Senior High School, focused on the Relationship between Visual and Auditory ― Usefulness of Visualization Materials ―
/
PP. 125 - 134
An Essay on one Teaching Method of Orchestra with the Application of Analyse -2
/
PP. 135 - 147
The End of Puberty in “the Promised Neverland”
/
PP. 149 - 157