Toggle navigation
島根大学学術情報リポジトリ
日本語
TOP
島根大学定期刊行物
刊行中紀要一覧
Bulletin on Center for Research on School Education and Counseling, Shimane University
島根大学教育学部附属教育臨床総合研究センター
ISSN:1347-5088(in print)
ISSN:2434-4117(online)
Journal Top
23
( 2024-10 )
22
( 2023-10 )
21
( 2022-12 )
20
( 2021-08 )
19
( 2020-10 )
18
( 2019-09 )
17
( 2018-10-30 )
16
( 2017-08-31 )
15
( 2016-08-30 )
14
( 2015-03 )
13
( 2014-10 )
特別号
( 2014-02 )
12
( 2013-08-20 )
11
( 2012-07-10 )
10
( 2011-06-30 )
9
( 2010-06-30 )
8
( 2009-06-05 )
7
( 2008-08-30 )
6
( 2007-03-31 )
5
( 2006-03-31 )
4
( 2005-03-31 )
3
( 2004-03-31 )
2
( 2003-03-31 )
1
( 2002-03-31 )
number of downloads :
?
Use this link to cite this item :
https://ir.lib.shimane-u.ac.jp/48634
Top
>
Bulletin on Center for Research on School Education and Counseling, Shimane University
>
18
Bulletin on Center for Research on School Education and Counseling, Shimane University 18
2019-09 発行
平成30年度の基礎体験領域の取り組みについて
A Report of Approaches on the“Basic Experience Area”in 2018
Kyotani, Yusuke
TANAKA, Michihisa
Yanagino, Yukinori
Yamane, Takafumi
Nagaoka, Misa
Kawaji, Sumito
File
平成30年度の基礎体験領域の取り組みについて
3.93 MB
Description
島根大学教育学部の教員養成カリキュラムである「1000時間体験学修」を実施してから15年が経過し, 1000時間体験学修を修了した12期目の卒業生を送り出すことができた。
ここでは, 平成30年度の「1000時間体験学修」における基礎体験領域の取り組みの概要, さらには基礎体験におけるアンケートから見た成果等について報告する。
About This Article
平成30年度の基礎体験領域の取り組みについて
3.93 MB
Other Article
表紙・奥付・裏表紙
PP.
A Report of Approaches on the“Basic Experience Area”in 2018
/
PP. 1 - 16
A Study on instruction for“Classes on Teaching of Living Environment Studies”in Curriculm of Teacher Education
/
PP. 17 - 32
Understanding the Relationship between the Handicapped and the Non-handicapped in Elementary Schools
/
PP. 33 - 48
An Analysis of Margaret H’Doubler’s “Realization and Appreciation of Music through Movement(1921)”: Focusing on Learning Contents and Methods of Teaching
/
PP. 49 - 60
Effects of Synchrony in Communication with Person with Aphasia
/
PP. 61 - 76
Current status and Issues in a music classes of schools for the intellectually disabled
/
PP. 77 - 86
Consideration about Childrens' Activities through a Process of Inquiry
/
PP. 87 - 100
イ セイカツ ノ カンシン ノ テイド ニヨル イセイカツカン イセイカツ コウドウ ノ セイサ
/
PP. 101 - 108
A Study on Singing Materials in Early Childhood Education ― From Collecting and Analyzing Singing Materials ―
/
PP. 109 - 120
Practical study of solfege teaching in Teacher Training Course - Focusing on the correspondence to the student who learns the first hearing -
/
PP. 121 - 132
Critical Examination of the Question "What would you like to be?" in Career Education
/
PP. 133 - 146