Toggle navigation
島根大学学術情報リポジトリ
日本語
TOP
島根大学定期刊行物
刊行中紀要一覧
Bulletin on Center for Research on School Education and Counseling, Shimane University
島根大学教育学部附属教育臨床総合研究センター
ISSN:1347-5088(in print)
ISSN:2434-4117(online)
Journal Top
23
( 2024-10 )
22
( 2023-10 )
21
( 2022-12 )
20
( 2021-08 )
19
( 2020-10 )
18
( 2019-09 )
17
( 2018-10-30 )
16
( 2017-08-31 )
15
( 2016-08-30 )
14
( 2015-03 )
13
( 2014-10 )
特別号
( 2014-02 )
12
( 2013-08-20 )
11
( 2012-07-10 )
10
( 2011-06-30 )
9
( 2010-06-30 )
8
( 2009-06-05 )
7
( 2008-08-30 )
6
( 2007-03-31 )
5
( 2006-03-31 )
4
( 2005-03-31 )
3
( 2004-03-31 )
2
( 2003-03-31 )
1
( 2002-03-31 )
number of downloads :
?
Use this link to cite this item :
https://ir.lib.shimane-u.ac.jp/4760
Top
>
Bulletin on Center for Research on School Education and Counseling, Shimane University
>
2
Bulletin on Center for Research on School Education and Counseling, Shimane University 2
2003-03-31 発行
スクールカウンセリング活動に関する学校の評価:島根県における特徴と全国の比較
The Evaluation of School Counseling by Teachers : The Tendency of Shimane Prefecture and the Comparison with those in Japan
Onishi, Toshie
Hayase, Machiko
Kimura, Hiromi
File
b009002k002.pdf
74 KB
Description
スクールカウンセラーの活動は学校からどのように評価されているのかについて島根県の配置校・未配置校、学校規模(大・中・小)校種(小・中・高)の教師(管理職・生徒指導担当者・養護教諭・その他)に質問紙調査を実施した。因子分析の結果<専門的貢献><親・子援助><教師援助>の効果因子と<不安・抵抗><制度上の問題>の課題因子が抽出された。全国調査との比較も行った。全体としてスクールカウンセラー活動は「概ね好評」というポジティブな評価が得られた。
About This Article
b009002k002.pdf
74 KB
Other Article
A Pilot Study of Developing Teachers' Pedagogical Qualities and Abilities : The Development of a Practice Teaching Program for Student Teachers
/
PP. 1 - 15
The Evaluation of School Counseling by Teachers : The Tendency of Shimane Prefecture and the Comparison with those in Japan
/
PP. 17 - 33
Preliminary Study of the Incremental View of Personal Traits of Disabled Children and Remedial Education Orientations in Special Education Teachers
/
PP. 35 - 40
A Study on Korean Ianguage Textbooks of Junior High School
/
PP. 41 - 57