Toggle navigation
島根大学学術情報リポジトリ
日本語
TOP
島根大学定期刊行物
刊行中紀要一覧
Bulletin on Center for Research on School Education and Counseling, Shimane University
島根大学教育学部附属教育臨床総合研究センター
ISSN:1347-5088(in print)
ISSN:2434-4117(online)
Journal Top
23
( 2024-10 )
22
( 2023-10 )
21
( 2022-12 )
20
( 2021-08 )
19
( 2020-10 )
18
( 2019-09 )
17
( 2018-10-30 )
16
( 2017-08-31 )
15
( 2016-08-30 )
14
( 2015-03 )
13
( 2014-10 )
特別号
( 2014-02 )
12
( 2013-08-20 )
11
( 2012-07-10 )
10
( 2011-06-30 )
9
( 2010-06-30 )
8
( 2009-06-05 )
7
( 2008-08-30 )
6
( 2007-03-31 )
5
( 2006-03-31 )
4
( 2005-03-31 )
3
( 2004-03-31 )
2
( 2003-03-31 )
1
( 2002-03-31 )
number of downloads :
?
Use this link to cite this item :
https://ir.lib.shimane-u.ac.jp/51463
Top
>
Bulletin on Center for Research on School Education and Counseling, Shimane University
>
19
Bulletin on Center for Research on School Education and Counseling, Shimane University 19
2020-10 発行
島根大学教育学部における教育質保証の取組みについて
On the Quality Assurance of Education in the Faculty of Education, Shimane University
Kawasoi, Tatsuya
Nawata, Hiroyuki
File
島根大学教育学部における教育質保証の取組みについて
3.33 MB
Description
島根大学教育学部は平成29年度入学生より定員130名の「小・中免許併有」カリキュラムに移行し, 令和2年度に完成年度を迎える。また, 同年からは「心理学特別プログラム」「社会教育士(地域教育コーディネーター) 特別プログラム」が学士課程における新たな特別プログラムとして開設される。このような過渡期にあり, 現行教育課程の最終年度でもある平成31(令和元) 年度の, 本学部における教育質保証の取組みについて報告する。
About This Article
DOI(SelfDOI)
10.24568/51463
島根大学教育学部における教育質保証の取組みについて
3.33 MB
Other Article
表紙・奥付・裏表紙
PP.
A Report of Approaches on the“Basic Experience Area”in 2019
/
PP. 1 - 17
On the Quality Assurance of Education in the Faculty of Education, Shimane University
/
PP. 19 - 31
Exploring the Third-Party Evaluation on the Education Practices of the Faculty of Education at Shimane University : Evaluation on the Practice of 2019 Fiscal Year.
/
PP. 33 - 48
The Current Condition of Young Children's Upper Limb Movement ─ A Basis in Creating an Exercise Program ─
/
PP. 49 - 57
A Trial on Ribbon Exercise Program for Young Children: Focusing on Upper Limb Movement
/
PP. 59 - 71
The Teaching Plan for the Roles-of-Sound-in-Life ― Elementary School, Home Economics Housing Class ―
/
PP. 73 - 87
Development of the Making Relationships with Specific Others in Child who have problems with communication and sociality
/
PP. 89 - 97
Students Understood and Set Learning Subjects in the Introduction of the Unit ― In Case of the 2nd Grade of Junior High School Lessons on "How is the Cloud Made?" ―
/
PP. 99 - 106
親の養育態度と学習態度との関係:日本とケニアの比較
/
PP. 107 - 122
数学教師の教室経営が学業成績に与える影響に関する一考察
/
PP. 123 - 139
Investigating Knowledge about Suicide: For Suicide Prevention Education
/
PP. 141 - 149