Toggle navigation
島根大学学術情報リポジトリ
日本語
TOP
島根大学定期刊行物
刊行中紀要一覧
Bulletin on Center for Research on School Education and Counseling, Shimane University
島根大学教育学部附属教育臨床総合研究センター
ISSN:1347-5088(in print)
ISSN:2434-4117(online)
Journal Top
23
( 2024-10 )
22
( 2023-10 )
21
( 2022-12 )
20
( 2021-08 )
19
( 2020-10 )
18
( 2019-09 )
17
( 2018-10-30 )
16
( 2017-08-31 )
15
( 2016-08-30 )
14
( 2015-03 )
13
( 2014-10 )
特別号
( 2014-02 )
12
( 2013-08-20 )
11
( 2012-07-10 )
10
( 2011-06-30 )
9
( 2010-06-30 )
8
( 2009-06-05 )
7
( 2008-08-30 )
6
( 2007-03-31 )
5
( 2006-03-31 )
4
( 2005-03-31 )
3
( 2004-03-31 )
2
( 2003-03-31 )
1
( 2002-03-31 )
number of downloads :
?
Use this link to cite this item :
https://ir.lib.shimane-u.ac.jp/51466
Top
>
Bulletin on Center for Research on School Education and Counseling, Shimane University
>
19
Bulletin on Center for Research on School Education and Counseling, Shimane University 19
2020-10 発行
幼児を対象としたリボン運動遊びプログラムの試作 ―上肢の動作に着目して―
A Trial on Ribbon Exercise Program for Young Children: Focusing on Upper Limb Movement
Hirokane, Shiho
ITO, Yu
Masaoka, Sachi
File
幼児を対象としたリボン運動遊びプログラムの試作 ―上肢の動作に着目して―
1.65 MB
Description
手首、肘、肩を連動させた上肢の動作の習得を促すため、幼稚園の5歳児学級を対象に運動遊びプログラムを試行した。プログラムでは、新体操のリボン運動を題材に、螺旋、蛇形、8の字の動作のアナロゴンを組み込んだリズムダンス、固有感覚に働きかけるタッチ、リボン運動遊び等を展開した。プログラム実施前後に対象児のリボン運動の動作を観察した結果、プログラム実施後は螺旋、蛇形、8の字の動作を習得できるようになった幼児が増加した。
About This Article
DOI(SelfDOI)
10.24568/51466
幼児を対象としたリボン運動遊びプログラムの試作 ―上肢の動作に着目して―
1.65 MB
Other Article
表紙・奥付・裏表紙
PP.
A Report of Approaches on the“Basic Experience Area”in 2019
/
PP. 1 - 17
On the Quality Assurance of Education in the Faculty of Education, Shimane University
/
PP. 19 - 31
Exploring the Third-Party Evaluation on the Education Practices of the Faculty of Education at Shimane University : Evaluation on the Practice of 2019 Fiscal Year.
/
PP. 33 - 48
The Current Condition of Young Children's Upper Limb Movement ─ A Basis in Creating an Exercise Program ─
/
PP. 49 - 57
A Trial on Ribbon Exercise Program for Young Children: Focusing on Upper Limb Movement
/
PP. 59 - 71
The Teaching Plan for the Roles-of-Sound-in-Life ― Elementary School, Home Economics Housing Class ―
/
PP. 73 - 87
Development of the Making Relationships with Specific Others in Child who have problems with communication and sociality
/
PP. 89 - 97
Students Understood and Set Learning Subjects in the Introduction of the Unit ― In Case of the 2nd Grade of Junior High School Lessons on "How is the Cloud Made?" ―
/
PP. 99 - 106
親の養育態度と学習態度との関係:日本とケニアの比較
/
PP. 107 - 122
数学教師の教室経営が学業成績に与える影響に関する一考察
/
PP. 123 - 139
Investigating Knowledge about Suicide: For Suicide Prevention Education
/
PP. 141 - 149