Title Transcription | キソ タイケン リョウイキ ジッセン ヘイセイ19ネン 21ネンド ノ ソウカツテキ ブンセキ ト トウゴウ カリキュラムロン カラ ノ カダイ テンボウ
|
Title Alternative (English) | Outcomes(2007-2009) and Perspectives on the Future Issues from a Frame of Integrated Curriculums in the "Basic Experience Area"
|
File | |
language |
jpn
|
Author |
Nagasawa, Ikuo
Aoyama, Takumi
Ikeyama, Keigo
Fukuma, Toshiyuki
|
Description | 基礎体験領域における、内容構成や評価法、認定体験時間数や学生の自己評価値の経年変化、専攻別体験の整備など、平成19年度~平成21年度の諸実績や改善点について総括的に分析した。さらに、統合的カリキュラム(特にサービス・ラーニング)の視点から、基礎体験領域におけるコア講義の必要性、コミュニティ・エージェンシーの確立と資格認定者の活用、事前・事後指導等におけるリフレクションの配慮点など、今後の課題について考察した。
|
Journal Title |
島根大学教育臨床総合研究
|
Volume | 9
|
Start Page | 31
|
End Page | 46
|
ISSN | 13475088
|
Published Date | 2010-06-30
|
NCID | AA11831482
|
Publisher | 島根大学教育学部附属教育臨床総合研究センター
|
Publisher Aalternative | Center for Research on School Education and Counseling Attached to the Faculty of Education
|
NII Type |
Departmental Bulletin Paper
|
Format |
PDF
|
Text Version |
出版社版
|
Gyoseki ID | e12569
e12489
|
OAI-PMH Set |
Center for Educational Support, Faculty of Education
|
Remark | 1-6+ / 2002-2007<a href="http://www.aces.shimane-u.ac.jp/center.html" target="hp">本サイト</a>
|
他の一覧 |