理科の評価の問題点と思考力・技能の評価基準の作成

アクセス数 : 981
ダウンロード数 : 123

今月のアクセス数 : 53
今月のダウンロード数 : 1
ファイル情報(添付)
b005000700k004.pdf 1.11 MB エンバーゴ : 2002-11-12
タイトル
理科の評価の問題点と思考力・技能の評価基準の作成
タイトル
Charactor and Problem of Evaluation on Education of Science, and Forming the Norm for Evaluation of Scientific Thinking and Ability
タイトル 読み
リカ ノ ヒョウカ ノ モンダイテン ト シコウリョク ギノウ ノ ヒョウカ キジュン ノ サクセイ
著者
井藤 芳喜
収録物名
島根大学教育学部紀要. 教育科学
Memoirs of the Faculty of Education, Shimane University. Educational science
7
開始ページ 45
終了ページ 54
収録物識別子
ISSN 0287251X
内容記述
その他
On the evaluation of the education of science it is essential to take not only scientific knoledge but also scientific thinking and ability in laboratoly experiments. From the standpoint that evaluationis a form of the training system we consolidated the viewpoint of the evaluation of scientific thinking and abilities in detail, which showed definite viewpoints towards evaluating methods and in problem-making for evaluation purposes.
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
島根大学教育学部
The Faculty of Education Shimane University
発行日 1973-12-25
アクセス権 オープンアクセス
関連情報
[NCID] AN0010792X