File | |
Title |
現入試体制にみる島根大学教育学部生の状況就職状況と入試形態,教職志向性,GPA,1000時間体験学修との関連
|
Title |
Situation of the students in the present entrance test system in the Faculty of Education, Shimane University: Relationships among employment situation, type of entrance test, teachership orientation, GPA, and activities for education experience
|
Title Transcription |
ゲン ニュウシ タイセイ ニ ミル シマネ ダイガク キョウイク ガクブセイ ノ ジョウキョウ シュウショク ジョウキョウ ト ニュウシ ケイタイ キョウショク シコウセイ GPA 1000ジカン タイケン ガクシュウ ト ノ カンレン
|
Creator |
Hata Tomoko
|
Source Title |
島根大学教育臨床総合研究
|
Volume | 14 |
Start Page | 37 |
End Page | 49 |
Journal Identifire |
ISSN 13475088
|
Descriptions |
本論では,島根大学教育学部において,AO入試導入後の卒業生を対象として,就職状況と入試形態,教職志向性,GPA,1000時間体験学修との関連性について検討を行った。その結果,教員採用一次試験の結果には在学時の学力が,二次試験の結果には教職志向性や1000時間体験学修の実施時間数が関係していた。また,在学中の学生の教職志向性の低下には,大学での講義が影響している可能性が示された。
|
Subjects | |
Language |
jpn
|
Resource Type | departmental bulletin paper |
Publisher |
島根大学教育学部附属教育臨床総合研究センター
|
Date of Issued | 2015-03 |
Publish Type | Version of Record |
Access Rights | open access |
Relation |
[NCID] AA11831482
|