ファイル情報(添付) | |
タイトル |
障害児教育に関する日中比較研究(1) : 知的障害の位置と障害児教育
|
タイトル |
A Comparative Study of Special Education between China and Japan(1) : The Social Status of Intellectual Disability and Special Education
|
タイトル 読み |
ショウガイジ キョウイク ニ カンスル ニッチュウ ヒカク ケンキュウ 1 チテキ ショウガイ ノ イチ ト ショウガイジ キョウイク
|
著者 |
邱 玉婧
|
収録物名 |
島根大学教育学部紀要. 教育科学
Memoirs of the Faculty of Education, Shimane University. Educational science
|
巻 | 29 |
開始ページ | 59 |
終了ページ | 66 |
収録物識別子 |
ISSN 0287251X
|
内容記述 |
抄録・要旨
This Paper outlines the education of children with an intellectual disability in the People's Republic of China refering to Ashman A.F., one of Western serchers.
His framework is such as; The Status of Intellectual Disability Children with an intellectual disability in schools Mainstreaming Special Schools and Programmes The education of children with a severe intellectual disability We Japanese will have to learn so much from Chinese Special educational System. Following items are interesting; developing the students' sense of serving the society, production work, academic achievement and so on. |
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
島根大学教育学部
|
発行日 | 1995-12 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
関連情報 |
[NCID] AN0010792X
|