特殊教育から特別支援教育への移行における諸問題 I : 障害の定義と診断および教育と発達の相互関係

島根大学教育臨床総合研究 Volume 6 Page 127-141 published_at 2007-03-31
アクセス数 : 1138
ダウンロード数 : 111

今月のアクセス数 : 57
今月のダウンロード数 : 0
File
b009006010.pdf 409 KB エンバーゴ : 2008-01-21
Title
特殊教育から特別支援教育への移行における諸問題 I : 障害の定義と診断および教育と発達の相互関係
Title
Problems on the Transition from Special Education to Special Support Education I : The definition and diagnosis of disability and the mutual relation of education and development of children
Title Transcription
トクシュ キョウイク カラ トクベツ シエン キョウイク ヘノ イコウ ニオケル ショモンダイ 1 : ショウガイ ノ テイギ ト シンダン オヨビ キョウイク ト ハッタツ ノ ソウゴ カンケイ
Creator
Source Title
島根大学教育臨床総合研究
Volume 6
Start Page 127
End Page 141
Journal Identifire
ISSN 13475088
Descriptions
Japanese Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology has issued many ordinances and documents on special education recently. A new consept of special support education proclaimed in them. However, the Meaning of the term is ambiguous.
The definition and diagnosis of disability and the mutual relation of education and development of Children in such situatiom were studied in the first place. In cooperating with medicine, welfare agency and so on, The importance of educational perspective is emphasized.
Language
jpn
Resource Type departmental bulletin paper
Publisher
島根大学教育学部附属教育臨床総合研究センター
Center for Research on School Education and Counseling Attached to the Faculty of Education
Date of Issued 2007-03-31
Access Rights open access
Relation
[NCID] AA11831482
Remark 1-6+ / 2002-2007
<a href="http://www.aces.shimane-u.ac.jp/center.html" target="hp">本サイト</a>