児童生徒からみた優れたティーム・ティーチングと少人数学習

島根大学教育臨床総合研究 6 巻 31-46 頁 2007-03-31 発行
アクセス数 : 1726
ダウンロード数 : 287

今月のアクセス数 : 83
今月のダウンロード数 : 2
ファイル情報(添付)
b009006004.pdf 309 KB エンバーゴ : 2008-01-21
タイトル
児童生徒からみた優れたティーム・ティーチングと少人数学習
タイトル
Small Group Teaching and Team Teaching in Japanese Primary and Junior Hign Schools : A Report of 2005 National Survey for Students and Pupils.
タイトル 読み
ジドウ セイト カラ ミタ スグレタ ティーム ティーチング ト ショウニンズウ ガクシュウ
著者
藤井 宣彰
山崎 博敏
須田 康之
西本 裕輝
水野 考
収録物名
島根大学教育臨床総合研究
6
開始ページ 31
終了ページ 46
収録物識別子
ISSN 13475088
内容記述
その他
The purpose of this article is to investigate the efficacy of "Small Group Teaching" and "Team Teaching" from students' and pupils' point of view. We conducted national survey in 2005. Students and Pupils evaluate more positively small group teaching than team teaching, and junior high school students evaluate small group teaching than pupils.
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
島根大学教育学部附属教育臨床総合研究センター
Center for Research on School Education and Counseling Attached to the Faculty of Education
発行日 2007-03-31
アクセス権 オープンアクセス
関連情報
[NCID] AA11831482
備考 1-6+ / 2002-2007<a href="http://www.aces.shimane-u.ac.jp/center.html" target="hp">本サイト</a>