ファイル情報(添付) | |
タイトル |
児童生徒からみた優れたティーム・ティーチングと少人数学習
|
タイトル |
Small Group Teaching and Team Teaching in Japanese Primary and Junior Hign Schools : A Report of 2005 National Survey for Students and Pupils.
|
タイトル 読み |
ジドウ セイト カラ ミタ スグレタ ティーム ティーチング ト ショウニンズウ ガクシュウ
|
著者 |
藤井 宣彰
山崎 博敏
須田 康之
西本 裕輝
水野 考
|
収録物名 |
島根大学教育臨床総合研究
|
巻 | 6 |
開始ページ | 31 |
終了ページ | 46 |
収録物識別子 |
ISSN 13475088
|
内容記述 |
その他
The purpose of this article is to investigate the efficacy of "Small Group Teaching" and "Team Teaching" from students' and pupils' point of view. We conducted national survey in 2005. Students and Pupils evaluate more positively small group teaching than team teaching, and junior high school students evaluate small group teaching than pupils.
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
島根大学教育学部附属教育臨床総合研究センター
Center for Research on School Education and Counseling Attached to the Faculty of Education
|
発行日 | 2007-03-31 |
アクセス権 | オープンアクセス |
関連情報 |
[NCID] AA11831482
|
備考 | 1-6+ / 2002-2007<a href="http://www.aces.shimane-u.ac.jp/center.html" target="hp">本サイト</a> |