児童生徒からみた優れたティーム・ティーチングと少人数学習

島根大学教育臨床総合研究 Volume 6 Page 31-46 published_at 2007-03-31
アクセス数 : 1726
ダウンロード数 : 287

今月のアクセス数 : 83
今月のダウンロード数 : 2
File
b009006004.pdf 309 KB エンバーゴ : 2008-01-21
Title
児童生徒からみた優れたティーム・ティーチングと少人数学習
Title
Small Group Teaching and Team Teaching in Japanese Primary and Junior Hign Schools : A Report of 2005 National Survey for Students and Pupils.
Title Transcription
ジドウ セイト カラ ミタ スグレタ ティーム ティーチング ト ショウニンズウ ガクシュウ
Creator
Fujii Nobuaki
Yamasaki Hirotoshi
Suda Yasuyuki
Nishimoto Hiroki
Mizuno Kou
Source Title
島根大学教育臨床総合研究
Volume 6
Start Page 31
End Page 46
Journal Identifire
ISSN 13475088
Descriptions
The purpose of this article is to investigate the efficacy of "Small Group Teaching" and "Team Teaching" from students' and pupils' point of view. We conducted national survey in 2005. Students and Pupils evaluate more positively small group teaching than team teaching, and junior high school students evaluate small group teaching than pupils.
Language
jpn
Resource Type departmental bulletin paper
Publisher
島根大学教育学部附属教育臨床総合研究センター
Center for Research on School Education and Counseling Attached to the Faculty of Education
Date of Issued 2007-03-31
Access Rights open access
Relation
[NCID] AA11831482
Remark 1-6+ / 2002-2007<a href="http://www.aces.shimane-u.ac.jp/center.html" target="hp">本サイト</a>