ファイル情報(添付) | |
タイトル |
公民館におけるインターネットを活用した情報提供事業の現状と課題 : 全国のホームページを開設している公民館を対象としたWeb調査から
|
タイトル |
The current state and challenges of information providers that deliver internet services in community centers : From a web survey of community centers with homepages
|
タイトル 読み |
コウミンンカン ニ オケル インターネット ヲ カツヨウ シタ ジョウホウ テイキョウ ジギョウ ノ ゲンジョウ ト カダイ : ゼンコク ノ ホームページ ヲ カイセツ シテイル コウミンカン ヲ タイショウ トシタ WEB チョウサ カラ
|
著者 | |
収録物名 |
島根大学生涯学習教育研究センター研究紀要
|
巻 | 5 |
開始ページ | 31 |
終了ページ | 49 |
収録物識別子 |
ISSN 1347264X
|
内容記述 |
その他
From the results of the survey, it was found that facilities providing information by way of internet have, amongst other things, a much higher issue rate of public relations magazines, are more pro-active and faster in providing information, and are aiming to reach more people. But, it was also found that there is a difference between areas, in the awareness of staff, regarding the effectiveness of using internet as a tool to provide information. Furthermore, the lack of opportunity to learn and a high workload results in staff losing their enthusiasm and job satisfaction. In all, it is difficult to say that internet’s unique qualities are being adequately utilized by information providers ; however, on the other hand, the steady expansion of facility users and the revitalization of educational work are beginning to show results.
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
島根大学生涯学習教育研究センター
|
発行日 | 2007-03 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
関連情報 |
[NCID] AA11646094
|