公民館におけるインターネットを活用した情報提供事業の現状と課題 : 全国のホームページを開設している公民館を対象としたWeb調査から

アクセス数 : 1055
ダウンロード数 : 363

今月のアクセス数 : 46
今月のダウンロード数 : 3
ファイル情報(添付)
b008005003.pdf 460 KB エンバーゴ : 2007-03-28
タイトル
公民館におけるインターネットを活用した情報提供事業の現状と課題 : 全国のホームページを開設している公民館を対象としたWeb調査から
タイトル
The current state and challenges of information providers that deliver internet services in community centers : From a web survey of community centers with homepages
タイトル 読み
コウミンンカン ニ オケル インターネット ヲ カツヨウ シタ ジョウホウ テイキョウ ジギョウ ノ ゲンジョウ ト カダイ : ゼンコク ノ ホームページ ヲ カイセツ シテイル コウミンカン ヲ タイショウ トシタ WEB チョウサ カラ
著者
収録物名
島根大学生涯学習教育研究センター研究紀要
5
開始ページ 31
終了ページ 49
収録物識別子
ISSN 1347264X
内容記述
その他
From the results of the survey, it was found that facilities providing information by way of internet have, amongst other things, a much higher issue rate of public relations magazines, are more pro-active and faster in providing information, and are aiming to reach more people. But, it was also found that there is a difference between areas, in the awareness of staff, regarding the effectiveness of using internet as a tool to provide information. Furthermore, the lack of opportunity to learn and a high workload results in staff losing their enthusiasm and job satisfaction. In all, it is difficult to say that internet’s unique qualities are being adequately utilized by information providers ; however, on the other hand, the steady expansion of facility users and the revitalization of educational work are beginning to show results.
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
島根大学生涯学習教育研究センター
発行日 2007-03
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
関連情報
[NCID] AA11646094