公民館におけるインターネットを活用した情報提供事業の現状と課題 : 全国のホームページを開設している公民館を対象としたWeb調査から

アクセス数 : 1055
ダウンロード数 : 363

今月のアクセス数 : 46
今月のダウンロード数 : 3
File
b008005003.pdf 460 KB エンバーゴ : 2007-03-28
Title
公民館におけるインターネットを活用した情報提供事業の現状と課題 : 全国のホームページを開設している公民館を対象としたWeb調査から
Title
The current state and challenges of information providers that deliver internet services in community centers : From a web survey of community centers with homepages
Title Transcription
コウミンンカン ニ オケル インターネット ヲ カツヨウ シタ ジョウホウ テイキョウ ジギョウ ノ ゲンジョウ ト カダイ : ゼンコク ノ ホームページ ヲ カイセツ シテイル コウミンカン ヲ タイショウ トシタ WEB チョウサ カラ
Creator
Source Title
島根大学生涯学習教育研究センター研究紀要
Volume 5
Start Page 31
End Page 49
Journal Identifire
ISSN 1347264X
Descriptions
From the results of the survey, it was found that facilities providing information by way of internet have, amongst other things, a much higher issue rate of public relations magazines, are more pro-active and faster in providing information, and are aiming to reach more people. But, it was also found that there is a difference between areas, in the awareness of staff, regarding the effectiveness of using internet as a tool to provide information. Furthermore, the lack of opportunity to learn and a high workload results in staff losing their enthusiasm and job satisfaction. In all, it is difficult to say that internet’s unique qualities are being adequately utilized by information providers ; however, on the other hand, the steady expansion of facility users and the revitalization of educational work are beginning to show results.
Language
jpn
Resource Type departmental bulletin paper
Publisher
島根大学生涯学習教育研究センター
Date of Issued 2007-03
Publish Type Version of Record
Access Rights open access
Relation
[NCID] AA11646094