中国におけるライブコマース市場の経済効果の推計

経済科学論集 50 巻 33-69 頁 2024-03-31 発行
アクセス数 : 214
ダウンロード数 : 69

今月のアクセス数 : 41
今月のダウンロード数 : 14
ファイル情報(添付)
タイトル
中国におけるライブコマース市場の経済効果の推計
タイトル
Estimation of the Economic Effect by Live Commerce Market in China
タイトル 読み
チュウゴク ニオケル ライブコマース シジョウ ノ ケイザイ コウカ ノ スイケイ
著者
張 麟楓
収録物名
経済科学論集
Journal of economics
50
開始ページ 33
終了ページ 69
収録物識別子
ISSN 03877310
内容記述
その他
In China, the commerce market is rapidly expanding and improving the quality of consumption experiences. On the other hand, the difference between what consumers willing to pay and actual price is not included in the traditional GDP system. This can be seen as an increase m consumer surplus. In this study, through a questionnaire survey on the economic effects of China's live commerce market, we analyzed data on the consumer surplus generated by live commerce and estimated specific consumer surplus.
主題
中国 ( その他)
EC ( その他)
ライブコマース ( その他)
経済効果 ( その他)
消費者余剰 ( その他)
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
島根大学法文学部
Faculty of Law & Literature
発行日 2024-03-31
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
関連情報
[NCID] AN00069886