ファイル情報(添付) | |
タイトル |
中学校教員のジェンダー観の形成要因
|
タイトル |
Factors Affecting the Formation Gender Roles of Junior High School Teachers
|
タイトル 読み |
チュウガッコウ キョウイン ノ ジェンダーカン ノ ケイセイ ヨウイン
|
著者 |
田原 泰子
|
収録物名 |
島根大学教育臨床総合研究
|
巻 | 1 |
開始ページ | 101 |
終了ページ | 115 |
収録物識別子 |
ISSN 13475088
|
内容記述 |
その他
The purpose of this study is to evaluate the factors affecting the formation gender roles of junior high school teachers. The results are as follows :
Compared with male teachers, female teachers tend to be gender free in the concept and behavior. In the case of the female teachers, the factors affecting the formation gender roles are revealed marriage and spouses occupation by using quantification I. Male teachers were affected from age and study of the equality of the sexes. Therefore to establish the service training systems of study were needed to advance the equality of the sexes. |
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
島根大学教育学部附属教育臨床総合研究センター
Center for Research on School Education and Counseling Attached to the Faculty of Education
|
発行日 | 2002-03-31 |
アクセス権 | オープンアクセス |
関連情報 |
[NCID] AA11831482
|
備考 | 1-6+ / 2002-2007<a href="http://www.aces.shimane-u.ac.jp/center.html" target="hp">本サイト</a> |