中学校教員のジェンダー観の形成要因

島根大学教育臨床総合研究 1 巻 101-115 頁 2002-03-31 発行
アクセス数 : 1391
ダウンロード数 : 1551

今月のアクセス数 : 95
今月のダウンロード数 : 9
ファイル情報(添付)
b009001k008.pdf 61 KB エンバーゴ : 2002-08-15
タイトル
中学校教員のジェンダー観の形成要因
タイトル
Factors Affecting the Formation Gender Roles of Junior High School Teachers
タイトル 読み
チュウガッコウ キョウイン ノ ジェンダーカン ノ ケイセイ ヨウイン
著者
田原 泰子
収録物名
島根大学教育臨床総合研究
1
開始ページ 101
終了ページ 115
収録物識別子
ISSN 13475088
内容記述
その他
The purpose of this study is to evaluate the factors affecting the formation gender roles of junior high school teachers. The results are as follows :
Compared with male teachers, female teachers tend to be gender free in the concept and behavior. In the case of the female teachers, the factors affecting the formation gender roles are revealed marriage and spouses occupation by using quantification I. Male teachers were affected from age and study of the equality of the sexes. Therefore to establish the service training systems of study were needed to advance the equality of the sexes.
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
島根大学教育学部附属教育臨床総合研究センター
Center for Research on School Education and Counseling Attached to the Faculty of Education
発行日 2002-03-31
アクセス権 オープンアクセス
関連情報
[NCID] AA11831482
備考 1-6+ / 2002-2007<a href="http://www.aces.shimane-u.ac.jp/center.html" target="hp">本サイト</a>