ファイル情報(添付) | |
タイトル |
学校知の社会化機能をめぐる理論的研究 : 潜在的カリキュラム論の視点から
|
タイトル |
School Knowledge as Socialization : from perspective of theory on "Hidden Curriculum"
|
タイトル 読み |
ガッコウ チ ノ シャカイカ キノウ オ メグル リロンテキ ケンキュウ センザイテキ カリキュラムロン ノ シテン カラ
|
著者 | |
収録物名 |
島根大学教育臨床総合研究
|
巻 | 1 |
開始ページ | 23 |
終了ページ | 31 |
収録物識別子 |
ISSN 13475088
|
内容記述 |
その他
The purpose of this article is to investigate the function of "School Knowledge" as Socialization from viewpoint of theory on "Hidden Curriculum." and then, I will show the limitation of that theory. The agenda of educational reform in Japan intends to realize some privatization or to introduce the principle of a market mechanism in the system of compulsory education. But rethinking about the function of Socialization in public schools is most important to solve so-called educational problems in these days. The morality, which is to study in the same time and spacewith same materials, will be investigated, and then, I will show that the structural defect in schools is the key concept to maintain the publi education.
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
島根大学教育学部附属教育臨床総合研究センター
Center for Research on School Education and Counseling Attached to the Faculty of Education
|
発行日 | 2002-03-31 |
アクセス権 | オープンアクセス |
関連情報 |
[NCID] AA11831482
|
備考 | 1-6+ / 2002-2007<a href="http://www.aces.shimane-u.ac.jp/center.html" target="hp">本サイト</a> |