教養教育実践を通した主体的・自立的学習者の育成と評価 : 学習科学を学ぶことでのメタ認知能力育成

鳥取大学教育研究論集 Volume 4 Page 73-82 published_at 2014-03-10
アクセス数 : 847
ダウンロード数 : 0

今月のアクセス数 : 36
今月のダウンロード数 : 0
Title
教養教育実践を通した主体的・自立的学習者の育成と評価 : 学習科学を学ぶことでのメタ認知能力育成
Title
A case of undergraduate liberal arts course for meta-cognition : the case study of "Learning Science" and its effectivenes
Title Transcription
キョウヨウ キョウイク ジッセン オ トオシタ シュタイテキ ジリツテキ ガクシュウシャ ノ イクセイ ト ヒョウカ : ガクシュウ カガク オ マナブコト デノ メタ ニンチ ノウリョク イクセイ
Creator
Ohsaki Ayano
Source Title
鳥取大学教育研究論集
Volume 4
Start Page 73
End Page 82
Journal Identifire
ISSN 21858160
Subjects
学習科学 ( Other)
メタ認知 ( Other)
自己効力測定尺度 ( Other)
ICT ( Other)
21世紀型スキル ( Other)
learning science ( Other)
metacognition ( Other)
SCSSE ( Other)
21st century skills ( Other)
Language
jpn
Resource Type departmental bulletin paper
Publisher
鳥取大学大学教育支援機構教員養成センター
Date of Issued 2014-03-10
Rights
鳥取大学大学教育支援機構教員養成センター
Access Rights metadata only access
Relation
[NCID] AA12515433
isVersionOf [URI] http://repository.lib.tottori-u.ac.jp/Repository/metadata/4710 isVersionOf
Remark 本誌は鳥取大学研究成果リポジトリ:http://repository.lib.tottori-u.ac.jp/Repository/で公開されています