転動車輪の横すべり走行に及ぼすタイヤ圧の影響

島根大学農学部研究報告 5 巻 112-117 頁 1971-12-15 発行
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ファイル情報(添付)
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タイトル
転動車輪の横すべり走行に及ぼすタイヤ圧の影響
タイトル
Influence of the Inflation Pressure on the Side Slipping Trailer Tire
タイトル 読み
テンドウ シャリン ノ ヨコスベリ ソウコウ ニ オヨボス タイヤ アツ ノ エイキョウ
著者
中尾 清治
田辺 一
収録物名
島根大学農学部研究報告
Bulletin of the Faculty of Agriculture, Shimane University
5
開始ページ 112
終了ページ 117
収録物識別子
ISSN 0370940X
内容記述
その他
Cornering force is useful to keep the travelling of tractor along the contour line on the side slope field. It is produced by rolling a tire at a slip angle, so that the plane of the tire is at an angle to its direction of motion, but the tire deflects laterally under the influence of the cornering force.
This paper deals with the influences of inflation pressure for cornering force, running resistance, and deflection of tire. Test device used in this experiment is two wheel cart using smooth tire, 450 mm across and 113 mm wide.
The test results are as follows :
1. High inflation pressure makes increase the cornering force at the small slip angle, because of relatively low rolling resistance.
2. The lateral deflection of tire is large on the furrow wheel, nevertheless it can be neglected on the land wheel. It is due to the weight transfer by the axial force on the wheel axle.
3. The using of permissively high inflation pressure for the furrow wheel, therefore, is recommended for the purpose of decreasing deflection.
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
島根大学農学部
Shimane University, Faculty of Agriculture
発行日 1971-12-15
アクセス権 オープンアクセス
関連情報
[NCID] AN00108015