受講報告書方式による講義の試み : 専門科目の講義方法の改善に向けて

アクセス数 : 1184
ダウンロード数 : 68

今月のアクセス数 : 73
今月のダウンロード数 : 2
File
c0040035r005.pdf 605 KB エンバーゴ : 2002-05-17
Title
受講報告書方式による講義の試み : 専門科目の講義方法の改善に向けて
Title
An Approach to Improve Lecture Methods by Imposing Lesson Reports on Trainees
Title Transcription
ジュコウ ホウコクショ ホウシキ ニヨル コウギ ノ ココロミ センモン カモク ノ コウギ ホウホウ ノ カイゼン ニムケテ
Creator
Source Title
島根大学総合理工学部紀要. シリーズA
Volume 35
Start Page 75
End Page 81
Journal Identifire
ISSN 13427113
Descriptions
This paper presents an approach to improve lecture methods in specialized subjects by imposing lesson report on trainees. At first, it clarifies the standpoints ofthe importance of communications with students.The lesson report methods can build the communication bridge, along with improving study of lesson review and self-study. Next, it describes the methods applied in detail and the applying situations now and future.
 専門科目教育の向上を図るための工夫として受講報告書方式による講義方法を述べる.まず,講義をする上で最も大切なことが学生との交流であるとの立場を示し,受講報告書方式ではこの考えが実現できること,および復習や自主的な学習実施の出来ることを論証する.次に,方法としてのあらましおよび実施状況について述べる.
Language
jpn
Resource Type departmental bulletin paper
Publisher
島根大学総合理工学部
Interdisciplinary Faculty of Science and Engineering, Shimane University
Date of Issued 2001-12-24
Access Rights open access
Relation
[NCID] AA11157087
Remark 30-41+ / 1997-2007