| ファイル情報(添付) | |
| タイトル |
調理実習における適正グループ人数についての実験的研究
|
| タイトル |
An Experimental Study on the Optimum Number for Cooking Practice
|
| タイトル 読み |
チョウリ ジッシュウ ニ オケル テキセイ グループ ニンズウ ニ ツイテ ノ ジッケンテキ ケンキュウ
|
| 著者 |
太田 昌子
萬代 恭子
|
| 収録物名 |
島根大学教育学部紀要. 教育科学
Memoirs of the Faculty of Education, Shimane University. Educational science
|
| 巻 | 15 |
| 開始ページ | 25 |
| 終了ページ | 33 |
| 収録物識別子 |
ISSN 0287251X
|
| 内容記述 |
抄録・要旨
The purpose of this study was to investigate the optimum number for cooking practice in home economics education. The subjects were first-year female students of a juinor high school. Six groups, each differing in number, were organized to compare with each other in working conditions, the effects of their learning, and a students' estimation.
As a result we concluded that the optimum number for cooking practice was from four to six. |
| 言語 |
日本語
|
| 資源タイプ | 紀要論文 |
| 出版者 |
島根大学教育学部
The Faculty of Education Shimane University
|
| 発行日 | 1981-12-25 |
| アクセス権 | オープンアクセス |
| 関連情報 |
[NCID]
AN0010792X
|