モデルを利用した熱教材の学習とその効果

アクセス数 : 1262
ダウンロード数 : 71

今月のアクセス数 : 78
今月のダウンロード数 : 1
ファイル情報(添付)
b005001100k005.pdf 1.03 MB エンバーゴ : 2001-10-08
タイトル
モデルを利用した熱教材の学習とその効果
タイトル
Some Example of Teaching Mathod and the Effects of "Heat Materials" by the Use of Models
タイトル 読み
モデル オ リヨウ シタ ネツ キョウザイ ノ ガクシュウ ト ソノ コウカ
著者
井藤 芳喜
首藤 恵利
柘植 喜代子
収録物名
島根大学教育学部紀要. 教育科学
Memoirs of the Faculty of Education, Shimane University. Educational science
11
開始ページ 49
終了ページ 54
収録物識別子
ISSN 0287251X
内容記述
その他
When two vessels which differ in both temperature and mass comes in contact with water though different methods, the phenomenon occurs which bears remarkable resemblance with one that was relayed with a pipe connecting two tanks of water which differ in both level and bottom area.
The invisible and abstract phenomenon as "heat" are understood better for the students by adapting the principles of visible and concrete form.
So, we devised several models according to heat equilibrium and specific heat, and investigated the effectiveness of learning through experimental education by using these models in the first year of high school.
We found considerable effects of model methods in the teaching heat materials.
The results are proved stutistically.
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
島根大学教育学部
The Faculty of Education Shimane University
発行日 1977-12-25
アクセス権 オープンアクセス
関連情報
[NCID] AN0010792X