理科における土教材開発の視点

島根大学教育臨床総合研究 9 巻 111-122 頁 2010-06-30 発行
アクセス数 : 1527
ダウンロード数 : 319

今月のアクセス数 : 0
今月のダウンロード数 : 0
ファイル情報(添付)
b009009010.pdf 1.32 MB エンバーゴ : 2011-04-26
タイトル
理科における土教材開発の視点
タイトル
A New Viewpoint of the Soils as Teaching Materials of Science
タイトル 読み
リカ ニオケル ツチ キョウザイ カイハツ ノ シテン
著者
収録物名
島根大学教育臨床総合研究
9
開始ページ 111
終了ページ 122
収録物識別子
ISSN 13475088
内容記述
抄録・要旨
Authors have been pointed out about that children have little experiences about touch soil and have no concept with structurized.In such a situation,we are aiming at the development of the soil education curriculum that supports familiarity with the soil and forms scientific understanding and sense of values.In this article,we actually attach and report on the aspect of the development of teaching materials for soil curriculum making in the science and the development of teaching materials until early elementary school years.
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
島根大学教育学部附属教育臨床総合研究センター
Center for Research on School Education and Counseling Attached to the Faculty of Education
発行日 2010-06-30
アクセス権 オープンアクセス
関連情報
[NCID] AA11831482
備考 1-6+ / 2002-2007
<a href="http://www.aces.shimane-u.ac.jp/center.html" target="hp">本サイト</a>