number of downloads : ?
Title Transcription
ミズカラ 「 ヨサ 」 オ ミイダシ , ツイキュウシテイク カンショウ ジュギョウ ニツイテノ ジッセン ケンキュウ : カンジトッタ コト ト キキトッタ コト ノ カカワリ オ フカメル テダテ
Title Alternative (English)
Practical research on appreciation classes in which students discover and pursue "goodness" on their own : A means of deepening the relationship between what is felt and what is heard
File
language
jpn
Author
Description
 筆頭著者の勤務する島根大学教育学部附属義務教育学校の音楽科では,児童の感性に基づく思いを起点に,その思いを支える音楽を形づくっている要素を明らかにしながら学びを進めることで,見方・考え方を働かせ,追究をより豊かにする児童の育成を目指している。本研究では,鑑賞の学習において児童が自らの思いを起点に追究し,感じたことと音楽を形づくっている要素とをつなげながら「よさ」を実感できる学習過程を構想し,その成果と課題について省察を行う。
Subject
小学校音楽科
鑑賞
「よさ」の追究
見方・考え方
Journal Title
Bulletin on Center for Research on School Education and Counseling, Shimane University
Volume
23
Start Page
135
End Page
146
ISSN(Online)
2434-4117
Published Date
2024-10
DOI(SelfDOI)
Publisher
島根大学教育学部附属教育支援センター
NII Type
Departmental Bulletin Paper
Format
PDF
Text Version
出版社版
OAI-PMH Set
Faculty of Education
他の一覧