分数概念の形成過程にみる数学的交渉の特徴:量分数の学習場面におけるグループ学習の分析を通して

科学教育研究 Volume 46 Issue 4 Page 283-298 published_at 2022
アクセス数 : 765
ダウンロード数 : 80

今月のアクセス数 : 53
今月のダウンロード数 : 6
File
Title
分数概念の形成過程にみる数学的交渉の特徴:量分数の学習場面におけるグループ学習の分析を通して
Title
Characteristics of Mathematical Negotiation in the Process of Building a Fractional Concept:Based on an Analysis of Small Group Learning in Quantity Fraction
Title Transcription
ブンスウガイネンノケイセイカテイニミルスウガクテキコウショウノトクチョウ:リョウブンスウノガクシュウバメンニオケルグループガクシュウノブンセキヲトオシテ
Creator
OKABE Yasuyuki
SHIMOMURA Saki
SAITO Hidetoshi
Source Title
科学教育研究
Journal of Science Education in Japan
Volume 46
Issue 4
Start Page 283
End Page 298
Journal Identifire
EISSN 0386-4553
ISSN 2188-5338
Language
jpn
Resource Type journal article
Publisher
一般社団法人日本科学教育学会
Japan Society for Science Education
Date of Issued 2022
Publish Type Version of Record
Access Rights open access
Relation
イッパンシャダンホウジンニホンカガクキョウイクガッカイ
[DOI] 10.14935/jssej.46.283