The Impact of Effective Classroom Management Techniques on Student Academic Achievement in Mathematics in Japan

島根大学教育臨床総合研究 19 巻 123-139 頁 2020-10 発行
アクセス数 : 1381
ダウンロード数 : 147

今月のアクセス数 : 0
今月のダウンロード数 : 0
ファイル情報(添付)
タイトル
The Impact of Effective Classroom Management Techniques on Student Academic Achievement in Mathematics in Japan
タイトル
数学教師の教室経営が学業成績に与える影響に関する一考察
タイトル 読み
スウガク キョウシ ノ キョウシツ ケイエイ ガ ガクギョウ セイセキ ニ アタエル エイキョウ ニカンスル イチ コウサツ
著者
Nwe Yi Win
収録物名
島根大学教育臨床総合研究
Bulletin on Center for Research on School Education and Counseling, Shimane University
19
開始ページ 123
終了ページ 139
収録物識別子
EISSN 2434-4117
内容記述
抄録・要旨
The main focus of this study was to investigate the impact of effective classroom management techniques of mathematics teachers upon student academic achievement. Descriptive research design was adopted for this study. Four research questions and four hypotheses were created to guide the study. A total of 139 first-year University students participated in the study. The results indicated that there is a strong and positive relationship between classroom management and student academic achievement at 0.05 level of significance. The finding also showed that giving feedback to student work is the most important component of classroom management, followed by teacher student interaction and motivation.
主題
Classroom Management
Academic Achievement
言語
英語
資源タイプ 紀要論文
出版者
島根大学教育学部附属教育支援センター
発行日 2020-10
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス