児童の生活と話し合う能力を考慮した「考え、議論する道徳」授業 ―ハーバーマスのコミュニケーション的行為理論に基づいて―

学校教育実践研究 Volume 1 Page 147-154 published_at 2018-03-30
アクセス数 : 1483
ダウンロード数 : 2108

今月のアクセス数 : 13
今月のダウンロード数 : 11
File
Title
児童の生活と話し合う能力を考慮した「考え、議論する道徳」授業 ―ハーバーマスのコミュニケーション的行為理論に基づいて―
Title
Moral Education Class through Thinking and Discussing in Consideration of the Ability to Discuss and the Life of Child : Based on the Theory of Communicative Action by Jürgen Habermas
Title Transcription
ジドウ ノ セイカツ ト ハナシアウ ノウリョク ヲ コウリョ シタ カンガエ ギロン スル ドウトク ジュギョウ ハーバーマス ノ コミュニケーション テキ コウイ リロン ニ モトヅイテ
Creator
Nakao Yuki
Source Title
学校教育実践研究
Practical Research on School Education
Volume 1
Start Page 147
End Page 154
Journal Identifire
ISSN 2433-9024
Language
jpn
Resource Type departmental bulletin paper
Publisher
The Program of Pedagogical Development Graduate School of Education Shimane University
島根大学大学院教育学研究科 教育実践開発専攻
Date of Issued 2018-03-30
Publish Type Version of Record
Access Rights open access
Relation
[NCID] AA12819551