Designing a Study to Measure the Effects of Computer-based Minimal Pair Identification Training on L2 Aural Word Recognition and Listening Comprehension

アクセス数 : 988
ダウンロード数 : 167

今月のアクセス数 : 81
今月のダウンロード数 : 1
ファイル情報(添付)
e00212005.pdf 906 KB エンバーゴ : 2017-04-12
タイトル
Designing a Study to Measure the Effects of Computer-based Minimal Pair Identification Training on L2 Aural Word Recognition and Listening Comprehension
タイトル
コンピュータを利用した最小対語の認識トレーニングが第二言語の聴解力と聴覚の語彙認識に及ぼす影響の効果測定研究の設計
著者
Kriss A. Lange
収録物名
島根大学外国語教育センタージャーナル
12
開始ページ 45
終了ページ 54
収録物識別子
ISSN 18826148
内容記述
その他
This article describes the research design of a study to measure the effect that minimal pair identification training has on listening comprehension and the ability to recognize spoken words. An extensive literature review and theoretical background for the study are also provided. The study hopes to determine whether English learners, who practiced identifying aurally presented minimal pairs for five weeks, will improve their general listening comprehension ability and their ability to recognize aurally presented words as compared to a control group. If a causal relationship between demonstrated between these variables, there may be pedagogical implications for more focus on bottom-up skills such as phoneme identification to enhance general listening comprehension.
言語
英語
資源タイプ 紀要論文
出版者
島根大学外国語教育センター
発行日 2017-03
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
関連情報
[NCID] AA12094594