全国ブランドを生みだす畜産漁業 : 隠岐潮風ファームの経営を中心に

山陰研究 Volume 6 Page 39-57 published_at 2013-12-31
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File
Title
全国ブランドを生みだす畜産漁業 : 隠岐潮風ファームの経営を中心に
Title
National branding and social resources : case of the Oki-cow
Title Transcription
ゼンコク ブランド オ ウミダス チクサン ギョギョウ : オキ シオカゼ ファーム ノ ケイエイ オ チュウシン ニ
Creator
Kitayama Sachiko
Source Title
山陰研究
Volume 6
Start Page 39
End Page 57
Journal Identifire
ISSN 1883468X
Descriptions
本稿は,創業3年で「隠岐牛」ブランドを確立した和牛繁殖肥育一貫企業の内部資料を分析したものである。島根県海士町の(有)隠岐潮風ファームは,地域との連帯と自立した企業経営を目指したことによって短期に畜産経営を確立していた。
This paper analyzed the management of the livestock industry. The Okisiokaze-farms, which is located in a remote island, had established the Oki−cow brand in a short term by utilizing the social resources of the region.
Subjects
畜産業 ( Other)
離島 ( Other)
社会資源 ( Other)
自立 ( Other)
livestock industry ( Other)
remote island ( Other)
social resources ( Other)
self-reliance ( Other)
Language
jpn
Resource Type departmental bulletin paper
Publisher
島根大学法文学部山陰研究センター
Date of Issued 2013-12-31
Publish Type Version of Record
Access Rights open access
Relation
[NCID] AA12382442