コミュニカティブ・ランゲッジ・ティーチングにおけるリスニングの評価

アクセス数 : 1270
ダウンロード数 : 161

今月のアクセス数 : 64
今月のダウンロード数 : 1
ファイル情報(添付)
b005002201k001.pdf 1.17 MB エンバーゴ : 2001-10-08
タイトル
コミュニカティブ・ランゲッジ・ティーチングにおけるリスニングの評価
タイトル
Testing of Listening in Communicative Language Teaching
タイトル 読み
コミュニカティブ ランゲッジ ティーチング ニ オケル リスニング ノ ヒョウカ
著者
収録物名
島根大学教育学部紀要. 教育科学
Memoirs of the Faculty of Education, Shimane University. Educational science
22
1
開始ページ 1
終了ページ 9
収録物識別子
ISSN 0287251X
内容記述
その他
It has been a long time since the development of the notion of communicative competence became one of the major topics language teachers and methodologists discussed. Naturally, in the field of testing various attempts have been made along this line.
This paper tries to survey some recent trends in testing the oral aspects (especially, the listening skill) of language in communicative language teaching.
言語
英語
資源タイプ 紀要論文
出版者
島根大学教育学部
The Faculty of Education Shimane University
発行日 1988-10-31
アクセス権 オープンアクセス
関連情報
[NCID] AN0010792X