ファイル情報(添付) | |
タイトル |
コミュニカティブ・ランゲッジ・ティーチングにおけるリスニングの評価
|
タイトル |
Testing of Listening in Communicative Language Teaching
|
タイトル 読み |
コミュニカティブ ランゲッジ ティーチング ニ オケル リスニング ノ ヒョウカ
|
著者 | |
収録物名 |
島根大学教育学部紀要. 教育科学
Memoirs of the Faculty of Education, Shimane University. Educational science
|
巻 | 22 |
号 | 1 |
開始ページ | 1 |
終了ページ | 9 |
収録物識別子 |
ISSN 0287251X
|
内容記述 |
その他
It has been a long time since the development of the notion of communicative competence became one of the major topics language teachers and methodologists discussed. Naturally, in the field of testing various attempts have been made along this line.
This paper tries to survey some recent trends in testing the oral aspects (especially, the listening skill) of language in communicative language teaching. |
言語 |
英語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
島根大学教育学部
The Faculty of Education Shimane University
|
発行日 | 1988-10-31 |
アクセス権 | オープンアクセス |
関連情報 |
[NCID] AN0010792X
|