学習効果の評価

アクセス数 : 1135
ダウンロード数 : 75

今月のアクセス数 : 66
今月のダウンロード数 : 1
ファイル情報(添付)
学習効果の評価 627 KB エンバーゴ : 2001-10-07
タイトル
学習効果の評価
タイトル
Evaluation of Learning Effect
タイトル 読み
ガクシュウ コウカ ノ ヒョウカ
著者
野坂 弥蔵
杉井 宗治
収録物名
島根大学教育学部紀要. 教育科学
Memoirs of the Faculty of Education, Shimane University. Educational science
10
開始ページ 25
終了ページ 28
収録物識別子
ISSN 0287251X
内容記述
その他
It is called in question that the data obtained from the tests in classrooms are generally too equivocal to evaluate the learning effect and to sequre informations useful for clarifying the thought process of pupils and also to improve upon the method of teaching.
It is necessary for us to develop adequate test items, to process indiyidualresponses and especially to classify incorrect answers, in order to evaluate correctly the learning effect of pupils.
This is a brief report on the informations extracted from test items of an electric condenser and results of an analysis of data obtained from 178 third grade pupils enrolled in one public junior high school in Matsue City.
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
島根大学教育学部
The Faculty of Education Shimane University
発行日 1976-12-25
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
関連情報
[NCID] AN0010792X