ファイル情報(添付) | |
タイトル |
韓国の教育改革の動向と技術・家庭の発展
|
タイトル |
Trends in Educational Reform in Korea and Developments of Technology and Home Economics Education
|
タイトル 読み |
カンコク ノ キョウイク カイカク ノ ドウコウ ト ギジュツ カテイ ノ シンテン
|
著者 |
鄭 曉静
坂田 清華
|
収録物名 |
島根大学生涯学習教育研究センター研究紀要
|
巻 | 8 |
開始ページ | 1 |
終了ページ | 10 |
収録物識別子 |
ISSN 1347264X
|
内容記述 |
その他
The 2007 reformed curriculum is for improvement of the 7th curriculum reform and various societal needs. Also it is reformed curriculum through introduction of the constant and partial reform system of 2003.
The constant and partial reform is the system that has been introduced to cope with societal changes and to accept national requirements efficiently. The purpose of this study is to clarify the aspects of Korean educational reform as well as changes and developments of technology and home economics education. As a result, the 2007 reformed technology and home economics curriculum emphasized personal societal roles and family roles for various changes in family as a result of societal changes such as low fertility and population aging. |
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
島根大学生涯学習教育研究センター
|
発行日 | 2011-03 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
関連情報 |
[NCID] AA11646094
|