英語商品名の言語文化的諸相

時事英語学研究 Volume 46 Page 79-92 published_at 2017-09
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英語商品名の言語文化的諸相 565 KB エンバーゴ : 2020-07-15
Title
英語商品名の言語文化的諸相
Title Transcription
エイゴ ショウヒン メイ ノ ゲンゴ ブンカ テキ ショソウ
Creator
Source Title
時事英語学研究
Current English Studies
Volume 46
Start Page 79
End Page 92
Journal Identifire
ISSN 2186-1420
EISSN 2187-0039
Descriptions
本稿では、主にアメリカ英語の中に見られる商品名について、その特徴的な言語学的、文化的な側面を考察する。特に英字新聞や漫画に見られる幾つかの具体的な商品名と、それらに関連した表現の検証を通して、背後に存在するアメリカ文化を明らかにして行く。一方で、商品名の品詞転換(conversion) にも注目し、その分析を行う。また同時に、本研究の意義と課題を指摘する。
In this paper, I focus on brand names as a study of language and culture, and maintain that their linguistic and cultural features are significant in understanding American English. Through the examination of concrete examples of brand names found in cartoons and newspapers written in American English, I try to shed light on various expressions and meanings of brand names, including the linguistic changes (conversion) they undergo. Possibilities and problems for further research will be also discussed.
Subjects
固有名詞学 ( Other)
商品名 ( Other)
言語と文化 ( Other)
Onomastics ( Other)
Brand Names ( Other)
Language and Culture ( Other)
Language
jpn
Resource Type journal article
Publisher
社団法人 日本時事英語学会
Japan Associations for Current English Studies
Date of Issued 2017-09
Publish Type Version of Record
Access Rights open access
Relation
[DOI] 10.11293/jaces1962.2007.46_79
シャダン ホウジン ニホン ジジ エイゴ ガッカイ