ファイル情報(添付) | |
タイトル |
新事業創出支援活動における支援者と起業家とのコミュニケーション形態に関する一考察
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タイトル |
A Study on Communication Activities between Entrepreneurs and Supporters in New Business Creation
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タイトル 読み |
シン ジギョウ ソウシュツ シエン カツドウ ニ オケル シエンシャ ト キギョウカ トノ コミュニケーション ケイタイ ニ カンスル イチコウサツ
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著者 | |
収録物名 |
経済科学論集
Journal of economics
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巻 | 34 |
開始ページ | 31 |
終了ページ | 60 |
収録物識別子 |
ISSN 03877310
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内容記述 |
その他
This study illustrates communication activities between entrepreneurs and new business supporters in business incubation program. Empirical studies up to now revealed that building trust with client entrepreneurs is one of the key success factors for incubator performance; however, the contents of these communication activities and influence factors remained as further research topics. Based upon these problem recognitions, This study conducted interview research on incubation managers for deeper analysis on communication activities. The study hypothesizes that there would be an adequate "distance" in communication and that the combination of formal and informal communication forms is important. Evidence from this study indicates a number of important factors that would influence communication activities, and then the results of this study provide new viewpoints and implications in this field.
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主題 | |
言語 |
日本語
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資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
島根大学法文学部
Faculty of Law & Literature
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発行日 | 2008-03-31 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
関連情報 |
[NCID] AN00069886
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