Intelligibility : Japanese and Thai tertiary students' perspectives

アクセス数 : 1442
ダウンロード数 : 173

今月のアクセス数 : 0
今月のダウンロード数 : 0
ファイル情報(添付)
a007037005.pdf 234 KB エンバーゴ : 2015-01-28
タイトル
Intelligibility : Japanese and Thai tertiary students' perspectives
著者
収録物名
島大言語文化 : 島根大学法文学部紀要. 言語文化学科編
Studies in language and culture : memoirs of the Faculty of Law and Literature
37
開始ページ 95
終了ページ 111
収録物識別子
ISSN 13423533
内容記述
抄録・要旨
This article reports on Thai and Japanese university students' perceptions of intelligibility. This study found few students think variability is avoidable when using English. Instead, a majority of the students thought differences in pronunciation, intonation, and accents exist. More Thai than Japanese students tended to agree or strongly agree, and how the students viewed and deal with the variety was significantly different. The article discusses reasons for the students' beliefs before concluding with classroom implications.
言語
英語
資源タイプ 紀要論文
出版者
島根大学法文学部
発行日 2014-10-30
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
関連情報
[NCID] AA11147571