タイトルヨミ | トクシュ キョウイク カラ トクベツ シエン キョウイク ヘノ イコウ ニオケル ショモンダイ 1 : ショウガイ ノ テイギ ト シンダン オヨビ キョウイク ト ハッタツ ノ ソウゴ カンケイ
|
日本語以外のタイトル | Problems on the Transition from Special Education to Special Support Education I : The definition and diagnosis of disability and the mutual relation of education and development of children
|
ファイル | |
言語 |
日本語
|
著者 |
西 信高
|
内容記述(抄録等) | Japanese Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology has issued many ordinances and documents on special education recently. A new consept of special support education proclaimed in them. However, the Meaning of the term is ambiguous.
The definition and diagnosis of disability and the mutual relation of education and development of Children in such situatiom were studied in the first place. In cooperating with medicine, welfare agency and so on, The importance of educational perspective is emphasized. |
掲載誌名 |
島根大学教育臨床総合研究
|
巻 | 6
|
開始ページ | 127
|
終了ページ | 141
|
ISSN | 13475088
|
発行日 | 2007-03-31
|
NCID | AA11831482
|
出版者 | 島根大学教育学部附属教育臨床総合研究センター
|
出版者別表記 | Center for Research on School Education and Counseling Attached to the Faculty of Education
|
資料タイプ |
紀要論文
|
部局 |
教育学部 附属教育支援センター
|
備考 | 1-6+ / 2002-2007
<a href="http://www.aces.shimane-u.ac.jp/center.html" target="hp">本サイト</a>
|
他の一覧 |