タイトルヨミ | ジュコウ ホウコクショ ホウシキ ニヨル コウギ ノ ココロミ センモン カモク ノ コウギ ホウホウ ノ カイゼン ニムケテ
|
日本語以外のタイトル | An Approach to Improve Lecture Methods by Imposing Lesson Reports on Trainees
|
ファイル | |
言語 |
日本語
|
著者 |
佐藤 匡正
|
内容記述(抄録等) | This paper presents an approach to improve lecture methods in specialized subjects by imposing lesson report on trainees. At first, it clarifies the standpoints ofthe importance of communications with students.The lesson report methods can build the communication bridge, along with improving study of lesson review and self-study. Next, it describes the methods applied in detail and the applying situations now and future.
専門科目教育の向上を図るための工夫として受講報告書方式による講義方法を述べる.まず,講義をする上で最も大切なことが学生との交流であるとの立場を示し,受講報告書方式ではこの考えが実現できること,および復習や自主的な学習実施の出来ることを論証する.次に,方法としてのあらましおよび実施状況について述べる. |
掲載誌名 |
島根大学総合理工学部紀要. シリーズA
|
巻 | 35
|
開始ページ | 75
|
終了ページ | 81
|
ISSN | 13427113
|
発行日 | 2001-12-24
|
NCID | AA11157087
|
出版者 | 島根大学総合理工学部
|
出版者別表記 | Interdisciplinary Faculty of Science and Engineering, Shimane University
|
資料タイプ |
紀要論文
|
部局 |
(旧組織)大学院総合理工学研究科
|
備考 | 30-41+ / 1997-2007
|
他の一覧 |