タイトルヨミ | ヤツアタリ ニ オヨボス シンリ キョウイクテキ カイニュウ ノ エイキョウ
|
日本語以外のタイトル | Effect of a psychoeducational intervention on displaced aggression
|
ファイル | |
言語 |
英語
|
著者 |
淡野 将太
磯部 美良
|
内容記述(抄録等) | This study examined the effect of a psychoeducational intervention on displaced aggression with a university student sample. We predicted that separating the activation of the aggressive network evoked by provocation from a trigger would decrease displaced aggression. We conducted diary study consisted of psychoeducation about empirical studies and the theoretical model regarding triggered displaced aggression, and the efficiency of separating the activation of the aggressive network and the trigger, and asked participants to engage in distraction when they experienced a provoking event. As expected, aggression decreased through psychoeducational intervention and this decrease was maintained at the same level one week later.
|
主題 | displaced aggression
intervention
distraction
|
掲載誌名 |
島根大学教育学部紀要
|
巻 | 48
|
開始ページ | 39
|
終了ページ | 42
|
ISSN | 18808581
|
発行日 | 2014-12-25
|
NCID | AA12171265
|
DOI(SelfDOI) | |
出版者 | 島根大学教育学部
|
資料タイプ |
紀要論文
|
ファイル形式 |
PDF
|
著者版/出版社版 |
出版社版
|
部局 |
教育学部
|
他の一覧 |