タイトルヨミ | リスニング ノ シドウ テジュン : ソノ ヘンセン
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日本語以外のタイトル | A Historical Sketch of Procedures for Teaching Listening
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ファイル | |
言語 |
日本語
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属性 |
教育科学
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著者 |
森山 善美
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内容記述(抄録等) | This article aims to review the changes in teaching procedures for practicing listening in a foreign language. Listening as a distinct skill has come to the limelight rather recently, only about 30 years ago.
At first the teaching procedure was very simple: Presenting spoken language and testing the contents. Now it has become more sophisticated: Giving key words, expressions, background knowledge, etc., to let the learners grasp the outline of the spoken language easily, after which they are led to go into the details. Key words and expressions may be exploited further. First comes the understanding of the contents and then the exploitation of the language used in the spoken passage or dialogue. |
掲載誌名 |
島根大学教育学部紀要
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巻 | 41
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開始ページ | 15
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終了ページ | 25
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ISSN | 18808581
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発行日 | 2007-12-25
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NCID | AA12171265
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DOI(SelfDOI) | |
出版者 | 島根大学教育学部
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出版者別表記 | Faculty of Education Shimane University
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資料タイプ |
紀要論文
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ファイル形式 |
PDF
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著者版/出版社版 |
出版社版
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部局 |
教育学部
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備考 | 39-41+ / 2006-2007
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他の一覧 |