タイトルヨミ | コウコウセイ ノ エイゴ スピーキング ニタイスル ガクシュウ イヨク オ フマエタ シドウ ジッセン : コウカテキナ リテリング カツドウ ノ カイハツ
|
日本語以外のタイトル | Using Retelling Tasks to Motivate High School Students to Improve Their English Speaking Skills
|
ファイル | |
言語 |
日本語
|
属性 |
教育実践論文
|
著者 |
田城 涼介
|
内容記述(抄録等) | The purpose of this study is to show how retelling activities can be used to enhance Japanese high school students’ English proficiency. As a graduate student. the author participated in a 2-year teaching practicum at a public high school in Shimane Prefecture. The first-year research showed that retelling activities can provide students with valuable opportunities to practice speaking in their own words. Therefore, in the following year, experimental instruction was designed and given to two classes, and its effects were evaluated relative to a control group in terms of the amount of students’ utterances in retelling tasks. The results show that a) retelling activities increased the number of words students speak for 1 min (but n. s.), and b) interactive instruction can be used to teach implicit retelling skills.
|
主題 | 英語スピーキング
リテリング
高等学校
英問英答
|
掲載誌名 |
学校教育実践研究
|
巻 | 6
|
開始ページ | 35
|
終了ページ | 42
|
ISSN | 2434-5245
|
発行日 | 2023-03-31
|
NCID | AA12819551
|
DOI(SelfDOI) | |
出版者 | 島根大学大学院教育学研究科 教育実践開発専攻
|
出版者別表記 | The Program of Pedagogical Development Graduate School of Education Shimane University
|
資料タイプ |
紀要論文
|
ファイル形式 |
PDF
|
著者版/出版社版 |
出版社版
|
部局 |
大学院教育学研究科 教育実践開発専攻
|
他の一覧 |